Strana 11 z 55
4.1.1 Vhodnost použití objektových nástrojů pro modelování a transformace
Objektově orientovaná technologie překonává zatím ne-
jlépe ze všech jiných technologií nebezpečí, že tvůrce
vyčerpá svoji energii na jednotlivstech, vynucených obtíž-
nou implementací detailů projektu na konkrétním oper-
ačním systému a programovacím jazyce.
[Polák,Merunka,Carda, 2003]
Domnívám se, že blízkost softwarových objektů k jejich předobrazům v reálném
světě činí objektově orientované jazyky a prostředí obzvláště vhodné pro vytváření
počítačových modelů. Model vytvořený objektově orientovanými technologiemi je
srozumitelnější, což má za následek nižší chybovost a zároveň větší pravděpodobnost
že skutečnosti s jeho pomocí zjištěné budou správně interpretovány.
V dalším textu se zaměřím na nástroje pro modelování software. K modelování
v širším slova smyslu se vrací kapitola 6.